Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.10.2007 11:44 - Месец учителски протест - изводи!
Автор: unfineshed Категория: Новини   
Прочетен: 4660 Коментари: 11 Гласове:
0

Последна промяна: 25.10.2007 11:52


Аз като страничен наблюдател, които не веднъж е бил ощетяван от образователната система у нас (четете учителите), бях твърдо зад стачката и всичките и проявление в първите две седмици от нея! Последвалите събития напомнят за рекет, а мисля всички знаем кой прилага тези методи за постигане на целите си! Няма, ама въобще няма смисъл да питам, защо стачката не започна август месец и да продължи до средата на октомври например!

Какви изводи можем да си направим от случилото се до сега след повече от един месец учителски протест.

Правителството не успя да се справи адекватно!  - поради тази причина бе поискан и вот на недоверие от опозицията!

Правителството не разбира от макроикономика - учителите разбират!

Учителите не са предали знанията си по макроикономика на правителството защото законите не стоят зад тях (учителите), нямало добър климат за това, не са получавали добро  заплащане, че да им отворят сърмите на тема - "Що е макроикономика"!

Всички, които не подкрепят стачката са дете-изменници, промити мозъци и полу-идеоти! Има дори и по-тежки определения касаещи хората осмелили се да попитат един или друг въпрос!

Учителите никога не са давали частни уроци, защото от всеотдайност към учебния процес не им е оставало време за такива! - ако не им вярвате проверете данъчните им декларации!

Учителите нямат никаква ама абсолютно никаква вина за липсата на каквато и да е дисциплина в училище! - вината е в правителството, министерството, закона, наредбите, правилниците, родителите и не на последно място самите деца!

Учителите нямат абсолютно никаква вина, че има невежи хора завършили средно образование! - вината се носи предимно от семействата на децата и самите деца!

Единствената грешка на учителите е, че те са били всеотдайни в учебния процес!

В заключение искам да кажа, че в частния сектор срещу единица по-високо заплащане се изискват две единици повече работа! Интересно ми е след като се постигнат споразуменията , така ли ще е и с образованието? 


Тагове:   протест,   месец,


Гласувай:
0



1. oda - "Учителите никога не са да...
25.10.2007 11:55
"Учителите никога не са давали частни уроци, защото от всеотдайност към учебния процес не им е оставало време за такива! - ако не им вярвате проверете данъчните им декларации"
не съм съгласна с теб- това което съм извадила от текста е абсолютно невярно.....
учителите заслужават много по- добро възнаграждение, но смея да твърдя, че те укриват доходите от частните уроци. един простичък пример- учителката по химия казала на братовчедка ми, че ще я научи на неща, които в час няма да чуе и да не казва на никой за частните уроци, които дава......
искаш да кажеш, че частните уроци са една измислица...............?????
не можеш да правиш такива генерални заключения..... просто няма да ти повярва никой - дори и самите учители..................
цитирай
2. gazza - <(_)(_)>
25.10.2007 12:24
...Представи си ти да стачкуваш в почивните си дни!!!Да не би да си изгубил връзка със сървъра? ))0
цитирай
3. cecka1504 - Не съм приписвала :))))))) Позд...
25.10.2007 18:13
Не съм преписвала :))))))) Поздрави! :)))))
цитирай
4. unfineshed - Сигурен съм в това! Поздрави :)
25.10.2007 19:14
Сигурен съм в това!
Поздрави :)
цитирай
5. vmitkov - Когато човек не е вътре в нещата,
30.10.2007 02:22
тоест, няма достатъчна по количество и вярна по качество информация, рискува да направи напълно или частично грешни изводи.

"Последвалите събития напомнят за рекет" - Нормално! Каква реакция очакваш когато хем си с толкова ниска заплата, че си на ръба на оцеляването, хем ти вдигат инфлацията, тоест ти налагат инфлационен данък, който допълнително те натоварва? Народът казва: "Каквото повикало, такова се обадило!" Да не би този инфлационен данък от лятото да не е рекет, а? И кой го наложи без да ни пита?

"защо стачката не започна август месец" - Аз казвам, че дори и тогава е закъсняла. Тази стачка трябваше да започне на 1-ви май - деня на трудещите се. Хем е хубава дата, хем след 24 дена следва най-хубавият български празник, хем първолаците и абитуриентите нямаше да вземат свидетелства/дипломи, хем през юли нямаше да има кандидат-студентски изпити. И тогава тиквениците от МОН и правителството щяха да осъзнаят, че ще трябва да плащат, ако искат да получават.

"Правителството не успя да се справи адекватно!" - Само това ли правителство - питам аз - не е успяло да се справи адекватно? И с кое се е справило адекватно това правителство?

"Учителите не са предали знанията си по..." - "Научить нельзя, научиться - можно!" - казва една руска поговорка. Схващаш ли разликата? А също и ролята на другата страна - учещата се?

"Всички, които не подкрепят стачката са" - "Сит на гладен не вярва!" - казва българската поговорка. Тоест - вместо да даваш определения, вземи та стани един даскал по каквото те бива и тогава ще видим какъв си - дете-изменник или човек, който най-сетне е прозрял истината, и то от първа ръка.

"Учителите нямат абсолютно никаква вина, че..." - и за двата ти абзаца, започващи с този цитат, отговорът се крие в моя по-горен абзац. Чак когато станеш учител ще разбереш, че за тези пари скоро, ама съвсем скоро, ще започнеш и ти да не си мърдаш пръста да въвеждаш дисциплина в час, защото всички ще твърдят, че те имат само права без задължения, а ти, УЧИТЕЛЯТ, си единственият, който има само задължения без никакви права. Същото важи и за невежите, които искат да получават дипломи без да се учат пак по горните причини.

"Единствената грешка на учителите е, че те са били всеотдайни в учебния процес!" - И това е съвсем, ама съвсем вярно, само в началото. После - виж горния абзац.

За връзката на държавното образование с частния сектор - това е именно заплащането. Само конкуренцията в заплащането ще доведе до конкуренция в количеството и качеството на извършената работа!!! "С пари за палатка не можеш да си купиш палат!" - казва УЧИТЕЛЯТ, тоест аз.

Ако това не можеш да проумееш, значи, че наистина си сред слабите ученици.

И в заключение:

Не питай старило, а питай патило преди да започнеш да правиш изводи! А пък ако отговорите на препатилите български учители не ти харесват - стани сам учител, за да се убедиш (в случай, че наистина искаш да знаеш ИСТИНАТА)!

С този си коментар не искам да отричам правото ти да имаш мнение, както и да го изразяваш, но преди да напишеш точно този или друг постинг, винаги си спомняй правилото за достатъчната по количество и вярната по качество информация и за свързаните с това изводи! Този принцип го преподавам по Информатика и незнанието ти показва, че не си бил мой ученик или си бил сред моите слаби ученици.
цитирай
6. unfineshed - @vmitkov
30.10.2007 17:41
Говорейки за рекет е важно да се запитаме как рекетирате?

И аз съжалявам, че не започна май! Нямаше да има такива задръствания! Учителския състав щеше да е подменен и намален наполовина, с което реформата щеше да е наполовина завършена!

Правителството ... Ами станете тогава Вие премиер, чак когато станете ще можете да правите изводи кой как е постъпил! Харесва ли Ви безумния отговор??? Сигурно не!! Е прочетете сега отново изводите си!

Аз бих постъпвал малко по предпазливо когато говоря на човек за когото не знам как си вади прехраната!

Аз например работя до скъсване за да си изкарам прехраната и да влезна в категорията "сит"! Сигурен съм, че и за Вас има подобен вариант, но сигурно не го следвате!

А и да не забравяме кой Ви плаща заплатите. О не правителството - аз. И след като взимат пари от мен за да плащат на Вас бих искал да знам кога ще започнете да си вършите работата?! А ако условията не Ви удовлетворяват... решението е повече от просто, решение, което взима всеки втори Българин а именно - сменете си местоработата.

П.П. Признавам, че коментара и написаното са крайни, с което не искам да Ви засегна! Но има и друго освен парите. Част от исканията на учителите трябва да бъдат свързани със селектиране на самите учители за да има истинско уважение към тях!
цитирай
7. easyrider - Личен избор
02.11.2007 23:07
Човек сам си избира работата ( в повечето случаи ). Когато всеки от нас, както и учителите отива да сключва трудов договор той се съгласява с условията. Предлагат ти заплата и или се съгласяваш или не. Никой учител не е каран насила. Но какво става сега? В един момент се "сещат", че им е малко. Е защо не помислиха когато се с връзки се молеха и хленчеха за това място ??? Или раздаваха агнета и прасета. Пиша го защото пред мен са се хвалили как са станали учители разни некадърни хора. Ако не им харесва заплатата защо не се откажат и опитат в частният сектор ??? Я стига сте защитавали учителите, че ми писна. Толкова ли не можете да проумеете какво става?
И нещо за unfineshed ... няма крайни коментари, тези мързеливци ние ги влачим на гърба, а те 85% са некадърници.
цитирай
8. vmitkov - До горните двама
03.11.2007 00:25
Какви са тия простотии - "как рекетирате"? Рекетът си е престъпление от където и да го погледнеш. Все едно да кажеш на убиеца си: Може ли да ме убиеш бързо, за да не ме мъчиш? Бързо или бавно - все ще умреш, щом не можеш да се пребориш с престъпника, който иска да те убие. И е все престъпно да убиеш човека, независимо как си го убил.

Но явно от много работа си затъпял толкова, че не можеш да схванеш тия тънки разлики.

А да сте чували за основния принцип на пазарната икономика - за търсенето и предлагането? Или с други думи казано - каква работа от какви специалисти очаквате за 300 лв.? Американците казват: "За толкова пари, такава работа!" А УЧИТЕЛЯТ казва: "С пари за палатка не можеш да си купиш палат!" Или с други думи казано: Щом плащаш 300 лв. за учителски труд за 1 месец, значи търсиш точно такива специалисти, които струват 300 лв. и които ще работят като за 300 лв. И следователно не можеш да обвиняваш учителите, че са некадърни или мързеливи, просто защото за тия пари такива специалисти си си поръчал. Нима не си чувал, че който плаща, той поръчва музиката. И следователно ще слуша такава музика за каквато си плаща.

Същият принцип на заплащане впрочем е и в частния бизнес в България - всички искат да получат, ама ако може да дадат колкото се може по-малко, даже ако може хич да не дадат. Я си спомнете случаите с гръцките пишман бизнесмени по южна България! Дали в Гърция или в Европата биха държали работниците си да работят по 20 часа срещу 50 лв. на месец?

Тъй че - става въпрос за ФУНДАМЕНТАЛНО сбъркани взаимоотношения в обществото, които са ни наложени именно от комсомолците, които поеха властта от родителите си комунисти. И не само от това правителство, ами от всички предишни.

И погрешно е да питаш кога учителите ще започнат да работят, щом плащаш данъци. Правилното е да питаш правителството за какво харчи твоите данъци. Например:

Защо симеончовци дадоха по 20 000 евро на месец на ингилизите да правят проверки по митниците, а не дадоха по 10000 лв. на месец на мене и други, които аз бих им препоръчал, и щяхме да свършим много повече и по-добре работата?

Защо Милен Велчев направи сделката с външния дълг, от която предварително на мене ми беше ясно (а и не само на мене), че това е очевадно губеща за България сделка? Резултатът - 1 милиард долара загуба за България и изведнъж брат му на Милен Велчев, тоест племенниците на Борис Велчев се обогатиха с 200 милиона долара благодарност за гигантската кражба.

И още много други гигантски, или по-малки кражби от и без това осиромашелия български народ. И вместо да ревете срещу учителите, които се опитват да ви отворят очите, вземете та си напънете мозъците и се замислете именно за причините.

Защото от много работа богат не се става. Можеш да станеш гърбат или да затъпееш, но в никакъв случай не можеш да забогатееш с много работа.

А дали с повече работа ще живееш по-добре отколкото ако работиш по-малко, също е въпрос с неопределен отговор. Защото не винаги нещата са такива каквито изглеждат. И защото за какво са ти повечето пари, ако после ще ги изхарчиш за лекарства?

Има още много да учите, а още повече трябва да мислите, и то с главите си, а не с емоциите си или с чужди мозъци.
цитирай
9. анонимен - Daskale, daskale
03.11.2007 07:40
Да именно - рекетът е престъпление, и учителската стачка в момента се доближава до такова.

Значи било погрешно да питам как учителите оползотворяват парите от моите данъци, защото политиците крадели. С други думи, това че политиците крадат е оправдание да се прахосват пари в образованието? Айде на третокласниците ги пробутвай тия тези.

300лв са обидно ниска заплата за учител - ОК, мисля че цялото общество се съгласи с това. Още преди две седмици обаче бяха предложени 650лв средна брутна заплата за педагозите. След плоския 10% данък това прави 585лв средна заплата. Близо двойно увеличение от 300 нали така? И близо двойно спрямо средната работна заплата в страната.

Та... пари ви бях обещани. Да, не са колкото в Европейския съюз, но ти да си забелязал на някои трудещ се човек в БГ заплата да му е колкото на същата длъжност в ЕС?

Приехте ли въпросното предложение? Не, много ефтинко ви се виждало... На кой да е българин ако му обещаят 2 пъти увеличение на заплатата ще е меко казано доволен. А вие се нацупихте като ощипани ученички и всичко което се чува е "Още, още пари!"

А да оптимизрате разходите и персонала си зашо не предложихте? А конкретни отговорности за подобрване образованието, защо не поехте?

Избийте си от главите комунистическата представа за държава-хранилка от която трябва да си изстискате средните заплати. Вместо това преложете на обществото система която да осигурява ефективно образование по отношение на качество и разходи. Не да чакате калъфите от министерски съвет да ви спуснат нещо отгоре, каквото и да е то, само да се дават повече пари. И след това да се оплаквает че пак реформите от които имате нужда не са налице.
цитирай
10. vmitkov - Анонимния,
03.11.2007 22:51
Явно е, че си комунист, щом не можеш да разбереш каквото съм написал.

Обяснявам за последно: Когато плащаш повече, имаш възможност да си намериш по-добри кадри, съответно да свършиш по-добре работата си и съответно да имаш повече приходи! До тук ясно ли ти е?

За пример: Отговори си на въпроса "Защо САЩ плащат най-много за най-кадърните специалисти?" Това е фундаментален принцип в пазарната икономика!!! Но какво разбира комунист/комсомолец от пазарна икономика?

Освен това - като даваш по-голяма заплата имаш основание да предявиш и по-високи изисквания към кадрите си и съответно ако някой не върши работата достатъчно добре като за тия пари, по-лесно ще можеш да намериш нужния специалист. И това важи не само за учителите.

Но си задай и още един въпрос: Какво ще стане, ако въпреки по-високата заплата пак не можеш да намериш нужните специалисти? Възможният отговор (и най-вероятният) е - Явно заплатата не е достатъчно висока. От просто по-просто. Но не е за прости комунисти!

Но има и още един вариант - може въпросът изобщо да не опира в заплатата, а до други неща като отношение към човека, работа в екип, морал, грижа за кадрите и други такива неща, които са тъмна Индия за комунистите.

Ето и пример: Известно ли ти е, че по Закона за народната просвета държавата в лицето на МОН е длъжна да осигури възможности на учителите за допълнителна професионална квалификация? И знаеш ли до какво се свеждат тези грижи на МОН в последните няколко години? До обучение за работа с Офис пакета на Майкрософт на даскали по български език и на учители по рисуване. И за какво са им на тези учители тези знания в конкретната им работа, а? На всичкото отгоре точно такива даскали получават права да обучават на тези програми себеподобните си даскали!!! Ужас и безумие!!! Можеш ли да си представиш каква простотия е това при наличието на специалисти по компютри, които преподават тези неща на самите ученици, но не се ползват за преподаване на този материал на други учители?

И ти не искаш да питаш правителството за какво изразходва твоите данъци. Ми тогава защо изобщо пишеш тук?

А знаеш ли как МОН осигурява професионалната квалификация на учителите по компютри, по физика или математика? НИКАК!!! И ти продължаваш да защитаваш правителството!?!

И ти ме питаш какви реформи предлагат учителите? Много реформи са предложили, ама ти или не ги знаеш, или не искаш да ги знаеш. И се изказваш неподготвен.

Знаеш ли, че в училището, в което преподавам сега, има счупени прозорци и зееща дограма, и че колега учител ми каза, че пръстите на децата замръзват през зимата когато трябва да работят в компютърния кабинет, но в момента в училището се харчат пари не за смяна на дограмата, а за монтаж на скъпа видеосистема за наблюдение (при наличието на охрана)? Но кой да чуе когато учителите се оплакват, че се харчат пари за ненужни неща вместо да се похарчат за крайно належащи?

А какво означава според тебе признанието на министъра Вълчев, че в системата на МОН са направени икономии, а? Ще ти отговоря.

Означава, че спестените средства не са похарчени за нужни неща и не са икономисани поради по-рационално управление, а са икономисани поради съкращения на учители и училища. Което пък означава, че още повече деца са лишени от образование. И ти пожелавам твоите деца да са сред тях, за да можеш евентуално да проумееш за какво стачкуват учителите.

Явно е, че или си комунист, или си просто слаб ученик, щом не можеш или не искаш да проумееш това, което пиша тук. Поради което това е и последият ми коментар на некомпетентни изказвания като твоето.
цитирай
11. анонимен - vmitkov
05.11.2007 09:58
Прекалено съм млад за да съм комунист, а слаб ученик никога не съм бил.

Учили са ме, че спор се води с аргументи, а не с нападки към опонента, но за Вас ще направя изключение.

Явно, както много Ваши колеги, и Вие сте на принципа "Тоз не е от наш'те, значи е комунист!". Абе, Дочоолу, пропагандата с хвърляне на лайна по другите си я запази за времето като влезеш в параламента. Или от многото години прекарани в комунизъм ти се е промил мозъка и сега те тресе параноя, караща те да виждаш навсякъде комунисти, които гледат да ти изпият кръвчицата?

Минал съм през трите етапа на образованието в БГ и съм се нагледал на надути калъфи преподаватели, които смятат, че тяхното мнение е самото Божие прозрение, и всеки който не го приема заслужава да бъде разпнат. Ако така се отнасяте към децата които са Ви поверени да учите, и 300лв заплата са Ви много. Или Вие май сте един от примерите, че който друго не може да прави - преподава?

Сега след като установихме, че от Вас чеп за зеле не става, нито като човек, нито като учител, дасе върнем на темата (това горното сигурно не е наълно вярно, но ето ви на Вас прибързани квалификации).

Принзипа за заплащане~качествени кадри е валиден навсякъде където има свободен пазар на труда. Това което Вие като човек работил на държавана заплата дълго време не разбирате обаче, е че повишиш заплатата на кадрите си (учителите) два пъти, няма да получиш два пъти по-качествен продукт. Ако си мислите, че така се прави в бизнеса...е ясно защо предпочитате държавната работа.

А ако качеството не било достатъчно високо, значи заплатите не били достатъчни, е просто смешно. На вас г-н Учител, ако ви вдигнат заплатите 3 пъти, ще бъдат ли децата 2пъти по-добре обучени от вас? И ако да - за колко време? Дори и да се амбицирате за известно време, след колко месеца ще започнете да си го местите от единия крачол в другия отново?

Докато няма стимул за по-висока ефективност на учителите и училищата, образованието ще затъвва все повече.

Професионалната преквалификация, която споменахте е малоумна. Аз обаче не разбрах да сте отказали предложението на правителството за нови заплати, щото в него липсват променени планове за професионална квалификация. Поправете ме ако греша, но го отказахте защото 650лв брутна заплата (~500 чиста) Ви се видя обидно малка? Молим да си приберете лицемерната загриженост, и да я извадите тогава когато протеста ви е конкретно за нещо друго от личното заплащане.
цитирай
Търсене

Архив