Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.05.2015 17:01 - Ключов съдебен шеф със страховити разкрития за връзката между "Капитал", "Америка за България", министър Иванов и НПО-тата! Защо медиите на
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 2048 Коментари: 0 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Ключов съдебен шеф със страховити разкрития за връзката между "Капитал", "Америка за България", министър Иванов и НПО-тата! Защо медиите на Прокопиев имат фаворити и мишени? Автор: Ивайло Крачунов 10.05.2015   image        

Членът на Висшия съдебен съвет и председател на Етичната комисия Ясен Тодоров се превърна в обект на атака от страна на Иво Прокопиев и на правосъдния министър Христо Иванов.

 

Тази сутрин двамата гостуваха един след друг в студиото на Би Ти Ви.

 

Особено язвителен бе Христо Иванов, който заяви ехидно по отношение на Тодоров: "радвам се, че съм му създал дискомфорт".

 

Агенция ПИК потърси гледната точка на г-н Тодоров.

 

 

 

Интервю на Ивайло Крачунов

 

 

 

- Г-н Тодоров, продължавате ли да стоите зад думите си, че фондация "Америка за България" се опитва да влияе върху обществените нагласи при избора на определени магистрати, посредством щедрите грантове, които отпуска на "Капитал", "Медиапул" и други медии?

 

- Аз не мога да кажа дали това е ролята на въпросната фондация. Доколкото знам тя финансира определени медии и проекти, някои от които сигурно са и много полезни.

 

Но аз виждам каква е редакционната политика на едни определени медии. Не знам дали това е вследствие на това финансиране или на задавана  политика от страна на фондацията - това не мога да го коментирам, защото не го знам.

 

Но считам, че редакционната политика на медиите, които споменах в Би Ти Ви, е точно такава - за ВСС се пише или само лошо или нищо. Най-много за конкретни членове на съвета да се напише нещо добро.

 

Тези медии си имат определени фаворити при отделни избори. По всякакъв начин на тях им се прави предизборна или рекламна кампания. Те се обявяват за най-добрите и най-големите професионалисти. Останалите кандидати се очернят. Очернят се по същия начин и членове на Висшия съдебен съвет, които са подкрепили "неудобна" за тези медии кандидатура.

 

- Играе ли роля финансирането от фондацията за пристрастността спрямо определени членове на ВСС и магистрати?

 

- Публично известен факт е, че тази фондация финансира определени медии. Аз споменах факти, които са обезпокояващи, защото според мен има връзка между медиите финансирани от въпросната фондация, Съюза на съдиите, който е финансиран от тази фондация и някои НПО-та, които също са финансирани от нея. Същите НПО-та успяха да излъчат и министър на правосъдието.

 

Само вижте кой стана министър и откъде идват заместниците му. За мен е притеснителна цялата тази обвързаност.

 

Няма нищо лошо, ако някои представител на неправителствена организация, който има страничен поглед в съдебната власт и може би вижда неща, които не се виждат отвън, стане министър, но когато целия му екип е от Съюза на съдиите и НПО-та, които са финансирани от едно и също място, е притеснително.

 

- Не ви ли смущава, че министърът на правосъдието твърди, че ви е създал дискомфорт, вместо да работи за подобряване на ефективността на правораздавателната система?

 

- Искрено съм учуден от изявлението на министъра, но след като аз съм станал толкова важна мишена, явно правя неща, които не са по вкуса на тези медии.

 

След моето изявление очаквах всякакви атаки и всякакви удари под кръста. Когато бръкнеш в раната боли и няма как след това да не бъдеш атакуван.

 

- Случаен ли е фактът, че Иво Прокопиев и Христо Иванов бяха поканени за събеседници тази сутрин в Би Ти Ви?

 

- Според мен това показва колко съм прав аз, защото за мен проблемът е във взаимовръзките и зависимостите между медии, неправителствени организации и други организации, които се финансират от едно и също място.

 

Говори се за задкулисие, а в същото време намеренията, които обяви Христо Иванов, когато поемаше поста бяха, че ще се бори със задкулисието и, че се обявява за върховенство на закона. Но това не се случва.

 

- Какво означава за Вас задкулисието?

 

- Задкулисието е това, че имаш медии, с които манипулираш общественото мнение и го настройваш срещу едни в полза на други. Това е нещо, на което аз съм върл противник.

 

Аз смятам, че в съдебната система трябва да има обединение.

 

В съдебната система може да има хора с много различни мнения, но в крайна сметка тя не може да бъде разделяна на лагери, защото тя служи на обществото, а не обслужва интересите на определени групи хора.





Гласувай:
6


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 19798250
Постинги: 44977
Коментари: 6162
Гласове: 7180
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930