Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.03.2007 12:32 - Още един коментар за 300 в сянката на ВБ
Автор: unfineshed Категория: Туризъм   
Прочетен: 2589 Коментари: 5 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Ходих да гледам 300! Нарочно изчаках известно време, да се уталожат впечатленията ми преди да напиша този пост.
    Смятам да спестя повече от така или иначе известните вече вам факти за филма - по какво е правен, исторически достоверен ли е, фактология. По скоро ми се иска да ви разкажа аз какво видях в този филм.
    Не на едно или две места прочетох коментари свързани с това колко безсмислен е въпросния филм. Имало само битки, казват тези които  искат  повече диалог.  Имало малко битки  и недомислен диктор,  казват пък онези копнеещи за повече спец ефекти.  На мен, обаче филма ми се стори балансиран при това много добре. И най голямо впечатление ми направи повтореното на няколко пъти във филма преимущество на спартанците а именно военното обучение и строевия ред. Като под строеви ред се има предвид факта,  че в бой не можеш без човека до теб. Това не само се каза във филма, но се и показва с впечатляващи според мен сцени, които няма да се впускам да преразказвам. Причината това силно да ме впечатли е липсата на такова единство в нашето общество. Липсата на самоосъзнаването ни, колко е важен човека до нас.  Струва ми се на нас съвременните Българи тази липса много ни пречи. Ние за разлика от героите в този филм, обичаме да се делим. Да се делим непрестанно, на млади и пенсионери, на гласувщи и негласуващи, на слизащи и качващи се в автобуса (тази безконечна борба винаги ме е учудвала и винаги ми се е искало, като слизам от превозно средство да се гмурна с атлетичен скок в хората, които ми пречат), на левскари и цесекари (това поне е нормално, ненормалното е когато вътре в самите привърженици започват да се делят на по-обичащи и по-малко обичащи отбора привърженици),  единствено, с лека доза ирония, досега не сме се разделили на  такива, които харесваме  Албена Денкова и  такива, които харесваме  Максим Стависки - нищо че са едно цяло?!?! Да натъжи ме 300, но не заради героичната саможертва на шепата смели мъже, а заради липсата на единство тук в съвременна България.
    Много се надявам нещата да се променят!
    Как?
    Не знам!
    Но се надявам да сме заедно за да имаме сила да се противопоставим на предизвикателствата от живота. А 300 дори само заради крясъците на Леонид си струва.


Тагове:   още,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. timmyd - :)
27.03.2007 15:11
Допада ми това, което пишеш, но не ми харесва глобализирането на твърдението ти. Излиза, че сме изключително разединени, а според мен не е точно така:) Има какво да се желае относно единството, но все пак- трябва да видим и положителното в обществото ни.
Колкото до "300"- защо не са 3000 и защо са спартанци? ЗАщото елините от другите полиси се предават или влизат в съюз с персите, също и защото самата Спарта е разединена.
А и в крайна сметка 300-та са предадени от елин, който превежда персийски отряд в тила им.
Но 300-та войни извършват и подвиг, с който може да се горее историята.
Такива Геройства има и в нашата история :)
цитирай
2. unfineshed - Приемам забележката за глобализирането
27.03.2007 15:24
Що се отнася до историята обаче искам да подчертая, че пиша "съвременна България" не умаловажавам нашите подвизи в историята.
А що се отнася до самите спартанци не ги възвеличавам, като етнос, а като група, като бойна единица от 300 (макар, че бройкта е без значение) която за да побеждава разчита на човека до себе си.
цитирай
3. timmyd - Разбирам,
27.03.2007 15:31
но правиш аналогия с обществото, а това са несъпоставими неща.
Иначе съм напълно съгласен, че ако имаш доверие на човека до себе си, всичко ти се струва по- леко.
Хубав ден:)
цитирай
4. patilan - Мойта кравна група!
28.03.2007 07:12
Очевидно си мойто кравна група.
Напълно съм съгласен с тебе, отдавна съм забелязал че хората постояно се делят на какви ли не групи след което започват да воюват помежду си: емигранти и патриоти, столичани и провинциалисти, цигани и турци и какви ли не и българи и още безброй.
Отдавна се опитвам да обясня на хората около мене, че тази борба е безмислена, че сме едно цяло и трябва да бъдем един до друг а не един срещу друг. Уви никой не разбира за какво говоря! Просто се оставят на течението и единственото оправдание което имат е че другите правят така.

Докога ще обвиняваме другите около нас за провалите ни?
цитирай
5. easyrider - Историята
13.08.2007 23:27
Да има много геройства в нашата история и трябва да се гордеем с тях, а как искам да се гордея с настоящето ... как искам ...
цитирай
Търсене

Архив